Hogyan lesz a rosszból jó? - Beszélgetés az angyallal című tanítás világa.

Beszélgetés az angyallal
"Van-e természetesebb valóság, mint hogy mi beszélgetünk?"
Tartalomhoz ugrás

Hogyan lesz a rosszból jó?

A KEGYELEM

-Látható, megtapasztalható, hogy az anyagvilágba való megszületéssel mindenki a szellemi sötétség, a kísértések, a megszállottság és a bűn világába kerül. Mivel az ember elsősorban szellemi lény, így azt, hogy ki mikor születik le egy anyagtestben való megtapasztalásra, adósságtörlesztésre vagy fejlődésre, csak az Isten döntheti el. Ebből az derül ki, hogy bizony az Isten késztetése által jutunk a gonoszság megtestesülésének, a pokol anyagi megjelenésének a világába. Végül is ezt fogalmazza meg Jézus, a felkínált imájának És ne vígy minket a kísértésbe (Mt.6.13,), szövegében.
       
Honnan van a rossz?
-Az Ak.tanítása azt igazolja, hogy az anyagvilágban megélhető gonoszságot, és az ebből kialakuló poklot az ember hozza létre az önzés és az erőszak megjelenítésével, hiszen Az anyag képtelen a jóra és a rosszra mert lényege a tehetetlenség (Ak.46.old.). Ez azt is jelenti, hogy nem a Föld a rossz, nem az anyagvilág a pokol, hanem az a lelkület, ami az emberek Istent és embert szeretésének hiányában áthatja az ember kapcsolatrendszerét és a környezetet. Ez a pokol, ugyanúgy, mint a menny, nem hely, hanem állapot.

Mivel az ember teremtménye csak emberi lehet, ezért a létbe hívott gonoszság is emberi (Te hívtad létre a rosszat Ak.87.old.). Valójában az ördögöt csak az ember képes megteremteni, de csak addig, amíg a hitében meg nem jelenik az Isten, - Jézusban!

Abban a Jézusban, aki azt vágja a farizeusok szemébe, hogy: ti az ördög atyából vagytok (Jn.8.44,). Azt állítja, hogy nekik nem az Atya az Istenük, hanem az ördög, mert akinek nem az Atya az Istene, annak bizony az ördög az! Csak két úr létezik! Az ördög atyának is annyi arca van, ahányan a Jézus által tanított szereteten kívül élnek és gondolkodnak. Így az, aki a büntető, haragvó istenben hisz, az az ördögben hisz, még akkor is, ha kereszténynek gondolja magát és minden napját a templomban kezdi. Ott ahol a bűntől, a gonoszságtól való megszabadulást nem Jézustól, hanem az egyház által előírt gyónási, vezeklési előírások által való megtisztulástól várják.

Ezzel szemben az angyal egy egészen új értelmezést ad a tisztaság fogalmának akkor, amikor nem a bűntelenséget nevezi tisztaságnak, hanem azt tanítja, hogy: MINDEN TISZTA A MAGA HELYÉN (Ak.59.old.). Például: A tett, ami nincs a helyén - tisztátlan. A pongyola gondolat - tisztátlan. Érzelem a szellemben - tisztátlan (Ak.222.old.). Ezért arra szólít fel arra, hogy NE A ROSSZAT JAVÍTSD, HANEM A JÓT FOKOZD (Ak.144.old.)! És HA MEGÍZLELED A JOBBAT, ELHAGYOD A ROSSZABBAT (Ak.35.old.).
Az angyalok arra tanítanak, hogy minden rossznak helye van a létezésünkben, az életünkben, a gondolkodásunkban. Végül is nem nehéz belátni, hogy a bűn, az akadály, a nehézség, a megpróbáltatás, a kísértés a rossz létezése, az Istenbe vetett hit kialakulásának a feltétele: A rossz feladata megpróbálni (Ak.203.old.).

Ennek alapján megfogalmazható, hogy az ember törvényében bár a kísértés, a megpróbáltatás a rossz folyamatosan jelen van, mégis nélkülözhetetlen. Mi több, mivel minden az Isten ajándéka, így a bűn is az, mert feladata, célja van: Ő KÜLDI A BŰNT, HOGY LÁTÓKKÁ VÁLJATOK (Ak.95.old.), mivel az angyal tanítása szerint: NINCS ROSSZ, CSAK A FEL NEM ISMERT FELADAT (Ak.168.old.). Az, ami az ember számára még a fel nem ismert Jó, a fel nem ismert Isten. Így ahhoz, hogy az Ember idővel beteljesítse a híd szerepét, előbb az Isten megismerésének, és a tanítása befogadásának a feladatát szükséges elvégezni!

Abban a megállapításban viszont, hogy nincs rossz, az angyal ugyanazt a látásmódot kínálja, amit a Hang: Bizony igaz, hogy minden rossz egy elrontott jó (Hang.94.). Ugyanakkor az angyal egy meglepő fordulattal értelmet és célt ad a rossz létének azzal, hogy: A rossz a „több”, de bölcsője az örömnek (Ak.167.old.), amihez Az ember a nagy ÁTALAKÍTÓ (Ak.167.old.).

Ahol viszont a rossz, a gonoszság, a szellemi sötétség, a szellemi halál van, onnan hiányzik a jó. Hiányzik a szeretet, a szellemi világosság, az örök élet.

Talán még megdöbbentőbb az a tanítás, hogy Te hívtad létre a rosszat és a jót (87.old.), mivel ez azt is jelenti, hogy a jót nem az Isten, hanem az ember teremti. Furcsa módon azzal hívta létre az ember a jót, hogy megteremtette a rosszat.

Ebből következően kijelenthető az, hogy az Isten, lényegét tekintve nem jó, hanem VAN! Végül is azt, ami VAN, azt nevezi az ember a rossz ellenében jó-nak. A rossz viszont nem más, mint a jónak, tehát az Istennek a hiánya. Ezzel szemben a rossz valósnak mutatja magát, ezért az ember meg akar tőle szabadulni. Rosszabb esetben el akarja pusztítani. Bizony ez nem fog menni. A rosszat fel kell vállalni, be kell fogadni és át kell alakítani, jó-vá.

Mi a jóság?
-Az e-világ értelmezésében: jó mindaz, ami, vagy aki a család, a társadalom, az emberiség vélt érdekét, a szellemiség vagy az anyagiság területén kiszolgálja. Az e-világban a jó, relatív és szubjektív fogalom. Ellentéte a rossz.

Jézus értékrendjében: Jézus pedig ezt mondta neki: miért mondasz engem jónak ? senki sem jó, (ha) csak (nem) egy: az Isten (Mk.10.18,). Mivel az Istennek nincs ellentéte, ezért csak a hiányát képes megteremteni az ember.

Minden ember attól erkölcsi lény, hogy az értelmi képessége alapján dönteni tud a jó és a rossz között. Bár az ember a természete, az érdekei és a hite alapján többféleképp értelmezheti a jót, mégis ahhoz, hogy ez a sajátos értelmezés előtérbe kerülhessen, el kell hallgattatnia a lelkiismerete eredeti hangját.

Az angyal a tanításában pontosan ettől az általánosan és felszínesen értelmezett jó-ban való gondolkodástól óvja a párbeszédük résztvevőit.

Egyértelműen és érthetően szólítja fel őket a világháború borzalmaiban arra, hogy: Legyetek tiszták a „jóságtól”! Ne legyen bennetek „jóság”! Nem a rossz homályosította el a világot, hanem a „jó” (Ak.156.old.). Az a jó, amelyben: A „jó” ember adakozik, segít, s íme mit ad? Halált.

Arra mutat rá, hogy „Jó” kórházakat építtek az áldozataitoknak (Ak.156.old.) miközben mindezt nem kellene, ha nem lenne háború.

Ahhoz, hogy mindez még érthetőbb legyen, az Ak.156. oldalán a jóság hazug természetéről tanít, amelyben: Mindenki ad ma „jóságot”. Szemét! Csak Ő adhat, s minden csak ADATIK. Megkótyagosodott kukacok „adnak”. Mi csak hozzuk az Ő ajándékát.

A Jézusba vetett hit nélkül élő ember abban él, hogy abból ad, ami a sajátja, mert azt látja, hogy minden létező dolognak egyrészt az anyagiságban, másrészt az emberben van a forrása.

Ezzel szemben a valóság az, hogy minden csak adatik, mert minden csak ajándék, és semmi Jó nincs, aminek az ember lenne a forrása. Az Igét is kapja, és ha befogadja, akkor az övé. Viszont azzal, amit kapott, feladata van. Ezért Legyetek tiszták a „jóságtól”. Attól a jóságtól, amit a Jézus befogadását nélkülöző ember gondol jó-nak.

Bizony a Bokor Bázisközösség volt vezetője Bulányi György piarista szerzetes is azt tanította, hogy csak legyél jó, mert ha jó vagy, akkor az Istenhez tartozó vagy. Azt pedig, hogy mi a jó, feltételezése szerint minden ember tudja. Márpedig a tapasztalatok azt igazolják, hogy mindenki azt lát jónak, amit akar. A terrorista azt látja jónak, ha minél több ellenségnek tartott embert gyilkol meg. Az olajmágnás azt látja jónak, ha minél több olajszármazékot használnak világszerte, akkor is, ha ebbe belepusztul a Föld. A hatalmon lévő politikai vezető azt látja jónak, ha akkor is hatalmon marad, ha emiatt az egész országot kell terror alatt tartania.
Mindezzel szemben az angyal azt tanítja, hogy: mivel Nem a rossz homályosította el a világot, hanem a „jó”(Ak.156.old.), ezért nem jót kell tenni, gondolni, mondani, nem jónak kell lenni, hanem Jézust kell megismerni és befogadni. Nem a rossz, hanem a valódi Jó félremagyarázása, meghamisítása a szellemi sötétség forrásának és megvalósulásának az oka! Ezért a jószándék, az emberszeretet, az önfeláldozás? Feneketlen szakadékba hullik mindaz. Bedobáltatik és a mélység elnyeli, mert mindez semmi (Ak.100.old.). Ezzel azokat az általánosan elfogadott értékeket mondja az angyal értéktelennek, amelyeket az ember önzésen alapuló látásmódja hozott létre.
Meglepő fordulattal folytatja az angyal a tanítást azzal, hogy: a JÓ általad lesz (Ak.156.old.). Ez nincs ellentétben azzal a kijelentésével, hogy: Te hívtad létre a rosszat és a jót (87.old.), mert nem az ember látásmódja szerinti kisbetűs, hanem a Jézus által tanított nagybetűs Jóról van szó.

Az Ak. tanítása szerint ennek a JÓ nak az a keze, lába, szája, szíve a Földön, aki befogadta Őt. Így az, aki által a Jó meg tud valósulni, az tanítvány! Az, aki az Isten ismeretéből táplálkozva, el tudja választani a valóságos Jót az e-világi jótól. Ez azt is jelenti, hogy ha megismerem és befogadom Jézust, akkor az örök Jót ismerem meg és fogadom be. A tanítvány feladata közvetíteni a világnak azt az örök Jót, akit befogadott. Ez a JÓ, azon az önzetlen tetten keresztül valósul meg, amire csak az ember képes. Ezzel nem azt a jót akarom, amit én látok annak, hanem azt, aki maga az Isten.
Minden rossz az ember szellemi természetének a terméke. Ennek megszüntetésére szólít fel az angyal azzal, hogy: Válaszd a jót és a rossz eltűnik (Ak.87.old). Akkor tűnik el, ha azt, amit teszel, nem magadért teszed (Ak.44.old.). Ez az-az önzetlen tett, ami által a ’rosszból’ megszületik a ’jó’, mert az ember az önzetlen tett által tudja jóvá alakítani a rosszat.

Igaz, hogy ez által minden, Ami eddig jó volt - rossz lesz.-Ami rossz volt - jó lesz (Ak.16.old.), de ez a látásmódváltás a gondolkodás-átalakítás gyümölcse. Annak az Új-nak, amelyben a tanítvány már képes meglátni az angyal tanítása által azt a rendet, amelyben bár A rossz a „több”, de bölcsője az örömnek (Ak.167.old.). Mindez annyira új, hogy: Senki meg nem fejtette, de én megmondom: ROSSZ AZ ALAKULÓ JÓ, A MÉG NEM KÉSZ (Ak.168.old.).
Kétezer évvel ezelőtt, Jézus még azt tanítja, hogy minden jó fa (eszményi) szép gyümölcsöt terem, a romlott fa pedig nyomorúságos gyümölcsöt terem (Mt.7.17,). Ugyanez a Jézus 1944 januárjában, az angyalok által beavat a létezés rendjének egy mélyebb titkába: Egy titok van. Értsétek meg! ÁTALAKULÁS (Ak.167.), amiben Az ember a nagy ÁTALAKÍTÓ (Ak.167.old.). Ez az átalakulás az által valósul meg, hogy MAGADBA FOGADOD A ROSSZAT ÉS ALKOTSZ BELŐLE JÓT (Ak.170.old.).


Vissza a tartalomhoz